کد خبر 257855
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی در واکنش به اظهارات روحانی رئیس جمهور و برخی مسئولان دولت یازدهم درباره خالی بودن خزانه و صندوق توسعه ملی گفت:اصلا خزانه خالی نیست واتفاقاً این حساب پُر بوده و دولت را با ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی تحویل دادیم.

به گزارش مشرق، محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور و برخی مسئولان دولت یازدهم مبنی بر خالی بودن خزانه کشور و صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: خوشبختانه ذخایر ارزی کشور بسیار خوب است و در عین حال وضعیت درآمدهای ارزی‌مان نیز بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه موجودی صندوق توسعه ملی 32 الی 34 میلیارد دلار است، افزود: "اصلاً خزانه خالی نیست، اتفاقاً خزانه کشور پُر است و همیشه هم پُر خواهد بود".

رئیس کل سابق بانک مرکزی ضمن تأکید براینکه ذخیره ارزی کشور بالای 100 میلیارد دلار است، تصریح کرد: اینکه آقایان می گویند چیزی در ذخیره ارزی وجود ندارد غلط است.

* 27.5 میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی کشور در دولت دهم کم شد

بهمنی در واکنش به اظهارنظری مبنی بر بدهی‌های بالای دولت قبل نیز این توضیح را داد که در دولت دهم حجم بدهی‌های خارجی به شدت کاهش یافت؛ در دولت قبل 27.5 میلیارد دلار از میزان بدهی‌های خارجی کشور کم شد.

این عضو کابینه دولت دهم ضمن اشاره به اینکه عدم گشایش ال‌سی ریالی موجب کاهش حجم بدهی‌های خارجی در کشور شد، ادامه داد: "اینکه خارجی‌ها فکر کنند خزانه کشورمان خالی است اصلاً به نفع کشور نیست".

 محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهورسابق در گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام حسن روحانی مبنی بر اینکه دولت را با خزانه خالی و انبوهی از بدهی تحویل گرفته است، خاطرنشان کرد: این را مسئول مربوطه پاسخ می‌دهد و به‌زودی پاسخ داده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بالاخره تکلیفو مشخص کنید کی راست میگه اخه این چه مسخره بازیه مردم همش سرکارن
  • پادنگ ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بهمنی راست می گوید.روحانی را وادار می کنند که القائات نادرست را بیان کند.چون روحانی گفته بود تا سه ماه دغدغه پول ومایحتاج نداریم.دولت احمدی نژاد خارچشم اجانب به ویژه انگلیس بود.چون دولت احمدی نژاد می خواست مردم در آسایش وآرامش ورفاه باشند که مجبور نباشنددر انتخابات شوراها ومجلس نیاز به فروش آرای خود وخانواده باشندوافراد بی لیاقت را به شورا ومجلس بفرستند.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    پامنگ جان حالت خوبه؟
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    شیر مادرت حلال . مظرت هزااااااااارتا مثیت داره
  • حسام ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بازم این بهمنی صحبت کرد باز میخوای دلارو ببری بالا ؟
  • ایمانی ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    lمشرق هر چیزی به نفع شما نباشد نمی زنید
  • مجید ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    اونهایی که خالی بودن خزانه مملکت را با ساده لوحی باورکرده بودن آیا فکرنکردن که حداقل ، هزینه سفرسنگین اقای روحانی به نیویورک واسکان درآن هتل انچنانی وهواپیمای اختصاصی وفرست کلاس و...ازکجاتامین شده.حتماً آمریکا دلش سوخته تقبل کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس